تونر پوست چیست؟ تونیک یا تونیک یکی از محصولاتی است که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. این فرمول که معمولا به صورت محلول یا ژل سبک عرضه می شود، نوعی تنظیم کننده اسید پوست و تنظیم کننده سبوم است که به بخشی ضروری از مراقبت روزانه پوست تبدیل شده است.

با من فاطمه حبشی در این مقاله کوتاه همراه باشید تا با این محصولات زیبا آشنا شوید. در زیر ابتدا با کاربرد تونرها و تاثیرات آن بر روی پوست آشنا می شویم و در نهایت بهترین تونرهای موجود در بازار را معرفی می کنیم.

تونر صورت چیست؟ تور گشت و گذار

تونر چیست؟

تونرها محصولاتی هستند که برای تنظیم PH پوست پس از شستشو و پاکسازی (قبل از مرطوب کردن و قرار گرفتن در معرض نور خورشید) استفاده می شوند. این مکمل ها به صورت مایع یا ژل موجود هستند، به معنای واقعی کلمه سطح پوست را می پوشانند و آن را شاداب، صاف و هیدراته نگه می دارند. اگر پوست چرب یا مختلط دارید، استفاده از تونر مناسب چربی اضافی و تجمع آن را کاهش می دهد در حالی که از سوی دیگر استفاده از تونرها برای پوست های خشک، حساس و معمولی مشکلاتی مانند قرمزی و التهاب و همچنین بثورات پوستی را کاهش می دهد.

اگر پوست چرب یا مختلط دارید، استفاده از تونر مناسب می تواند چربی اضافی و عوامل مسدود کننده منافذ را کاهش دهد. از سوی دیگر، استفاده از تونرها برای پوست های خشک، حساس و معمولی می تواند به کاهش قرمزی و التهاب و مشکلاتی مانند پوسته پوسته شدن پوست کمک کند.

چرا از تونر استفاده می کنیم؟

استفاده از تونر مناسب بخش مهمی از روتین مراقبت از پوست شما است. اگرچه در گذشته اعتقاد بر این بود که این محصولات به دلیل وجود الکل رطوبت پوست را از بین می برند، اما حقیقت این است که یک تونیک خوب سرشار از ترکیبات ضد التهابی، مغذی و ترمیم کننده با ترکیبات مفید مختلف است. پوست را جوان می کند و نقش مهمی در جوانسازی پوست و رفع مشکلات دارد.

در زیر برخی از کاربردهای یک تونر خوب آورده شده است

باز کردن منافذ بسته پوست

مقدار کمی تونر را روی پنبه نرم یا پد آرایشی بریزید و روی پوست بمالید بعد از آن اگر به پد نگاه کنید، باور نمی کنید که این مقدار کثیفی و چربی تمام روز روی صورتتان بماند! این آلاینده ها با بستن منافذ پوست، آن را مستعد جوش و آکنه می کنند و اکسیژن رسانی به بافت پوست را مختل می کنند.

همچنین بخوانید : نحوه تعیین بازده و تاریخ انقضای لوازم آرایشی در فضای باز

سطح PH پوست خود را با یک تونر مناسب تنظیم کنید

پوست صورت ما به طور طبیعی اسیدی است و pH طبیعی آن بین 5 تا 6 است. برخی از شوینده ها می توانند سطح اسیدی پوست را تا بیش از این مقدار افزایش دهند یا سطح پوست را قلیایی کنند. در این دو مورد، به لطف مکانیسم طبیعی پوست، pH به آرامی تنظیم می شود. اما پس از پوشاندن سطح پوست، یک تونر مناسب به سرعت اسیدیته پوست را به حالت عادی برمی گرداند و از آسیب پوست جلوگیری می کند.

تونر صورت یک لایه محافظ روی سطح پوست است

آب شهر حاوی مقادیر زیادی کلر و یون است. پس از ورود به سیستم پوست، بسیاری از این یون ها می توانند بر عملکرد محافظتی آن تأثیر بگذارند. بسیاری از آلاینده های موجود در هوا یا حتی عرق صورت می توانند این تاثیر را روی پوست داشته باشند. بنابراین استفاده از تونیک به عنوان لایه محافظ برای محافظت از پوست ضروری است.

اثر رطوبت را افزایش دهید

استفاده از مرطوب کننده روی پوست خشک اثر مرطوب کنندگی آن را کاهش می دهد. اما مرطوب کردن صورت با تونر قبل از استفاده از مرطوب کننده باعث جذب بهتر و مرطوب شدن لایه های عمیق پوست می شود.

با یک تونر پوست را شاداب و جوان کنید

بسیاری از تونرها بسته به ترکیبشان حاوی مقادیر زیادی ویتامین C و ترکیبات کلاژن ساز هستند. این محصولات با کاهش خطوط ریز و چین و چروک های سطحی و لیفت صورت به کاهش اثرات پیری کمک می کنند.

چگونه یک تونیک خوب بر فعالیت های روزانه تاثیر می گذارد؟

تونرهای خوب فرمولی پر از مواد مفید دارند که می توانند بر طراوت پوست شما تأثیر بگذارند. همانطور که گفته شد هدف از استفاده از تونرها احیا و تغذیه پوست پس از پاک کردن آرایش و شستشو است.

از آنجایی که شستن صورت با هر نوع شوینده ای می تواند بر روی PH پوست تاثیر بگذارد، توصیه می کنم حتی اگر از کمترین شوینده موجود در بازار استفاده می کنید، استفاده از تونر صورت را فراموش نکنید.

جالب است بدانید که برخلاف ظاهر ساده این محصولات، یک تونر خوب می تواند آنتی اکسیدان ها، مواد مغذی و ترکیبات مرطوب کننده ضروری مورد نیاز پوست شما را به سرعت و به وضوح به شما برساند.

استفاده از تونر مناسب نه تنها ظاهر بافت سطحی پوست را بهبود می بخشد و پوست را از شر سلول های مرده اضافی خلاص می کند، بلکه به اکسیژن رسانی و آبرسانی به آن نیز کمک می کند. بنابراین از تونر برای بر جای گذاشتن آثار استفاده کنید. امروزه بسیاری از متخصصان پوست بر این باورند که استفاده از تونر دیگر تنها یک گزینه نیست، بلکه یک ضرورت است.

همچنین بخوانید: نکاتی برای بهبود سلامت و زیبایی ناخن

یک تونر خوب چه ویژگی هایی دارد؟

اگرچه تونرها محصول جدیدی در بازار هستند، اما کیفیت بسیار بالایی دارند. به عبارت دیگر، اگر به داروخانه محل خود مراجعه کنید، با انواع مختلفی از تونرها با اشکال، کاربردها و اشکال مختلف مواجه خواهید شد. اما کدام تونر برای شما مناسب است؟

نگران نباش. فقط موارد زیر را در نظر بگیرید:

نوع پوست خود را بشناسید

اگر پوست خشکی دارید بهتر است از تونر با ترکیبات مرطوب کننده استفاده کنید و اگر پوستتان چرب است به دنبال محصولی با ترکیب و روغن متعادل باشید.

محدوده قیمت خود را مشخص کنید

صادقانه بگویم، بسیاری از تونرها کاربردهای مشابهی دارند. با این حال، بر اساس ترکیب خود، آنها دارای برخی از ویژگی های منحصر به فرد و در نتیجه قیمت های متغیر هستند. پس با حفظ کیفیت، محصول را با قیمت مناسب تهیه کنید.

از پوستت بپرس!

آیا منافذ باز دارید؟ بنابراین به دنبال یک تونر باشید که منافذ را باز کند. آیا پوست خشکی دارید؟ تونر ویتامین بخر آیا پوست شما خیلی خشک است؟ تونر مرطوب کننده یک انتخاب عالی است!

دیدی؟ به راحتی نیازهای پوست را تعیین کنید و محصول مناسب را پیدا کنید.

از یک مشاور کمک بگیرید.

قبول دارم که گاهی انتخاب سخت است. بسیاری از فروشگاه های دارو و لوازم آرایشی (البته خرید از مکان های معتبر را توصیه می کنم) تورهای رایگان ارائه می دهند و بهترین محصولات را به شما معرفی می کنند. با این حال، می توانید از یک پزشک متخصص بخواهید که محصول مناسب شما را انتخاب کند.

مواد تشکیل دهنده تونر چیست؟

تونرها مانند بسیاری از محصولات دارای ترکیبات مفید و موثری هستند اما از سوی دیگر حاوی مواد نامناسب و حساس کننده هستند. از جمله ترکیبات موثر و مفید می توان به آنتی اکسیدان ها، ترکیبات ضد التهابی، مواد تشکیل دهنده برای نوسازی پوست، اسید هیالورونیک و گلیسیرین اشاره کرد.

ترکیبات مضر نیز شامل اتانول و ترکیبات معطر است که می تواند باعث تحریک پوست شود. البته تونرهای با کیفیت مواد مضر کمتری دارند.

تونرهای مختلف بر اساس مواد تشکیل دهنده

همانطور که گفتیم تونرها دارای مشخصات و فرمولاسیون های مختلفی هستند. از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

داروهای ضد آکنه که حاوی عصاره درخت چای هستند.

تونر روشن کننده با ویتامین C.

رنگ های جوان کننده با ترکیبات کلاژن ساز در فرمولاسیون آن.

ترکیبات مرطوب کننده بر پایه آب و گلیسیرین.

همچنین بخوانید: متمایز کردن کرم پودر فلورمار اصل از تقلبی

یک تونر احیا کننده و احیا کننده با نیاسینامید و آنتی اکسیدان ها.

تونرهای شفاف کننده حاوی ترکیباتی مانند اسید لاکتیک

بررسی بهترین تونرهای روشن کننده برای پوست های چرب و مستعد آکنه:

تا اینجا در مقاله می دانیم که استفاده از تونر در آرایش مناسب ضروری است و ویژگی های یک تونر خوب را یاد گرفته ایم. در زیر 6 تونر با خاصیت روشن کنندگی مناسب برای پوست های چرب و مستعد آکنه را معرفی می کنم که می تواند به شما در یافتن محصول مناسب کمک کند.

مدل تونیک پاک کننده چند کاره LaFerriere

این تونر از برند ایرانی هر گونه اثر آرایشی را از روی پوست شما پاک می کند و پوستی شاداب و مرطوب برای شما به ارمغان می آورد. این تونر به کاهش التهاب پوست کمک می کند و لایه های عمیق تر پوست را آبرسانی می کند.

تونیک پاک کننده لافار مدل مولتی اکتیو

این تونر که از برند ایرانی می باشد هر نوع باقیمانده آرایش را از روی پوست پاک کرده و پوستی شاداب و آبدار به شما هدیه می دهد. این تونر به کاهش التهاب پوست کمک می کند و لایه های عمیق پوست را مرطوب می کند.

تونر پاک کننده فورماتو ویتالیر

این تونر حاوی عصاره درخت چای و ویتامین C است و علاوه بر پاکسازی پوست از آرایش، به کاهش جوش و آکنه کمک می کند، منافذ مسدود شده را باز می کند و پوست را درخشان می کند. این محصول ایرانی همچنین با کنترل چربی پوست از چربی اضافی پوست جلوگیری می کند.

تونر پاک کننده الارو

این یک مارک خارجی است که حاوی موادی مانند اسید سالیسیلیک، گلوکونات روی و عصاره دانه کاسیا است که به کاهش آکنه و لک کمک می کند. علاوه بر این، این محصول برای لایه برداری سبک و روزانه صورت نیز مناسب است.

شوینده موقت صورت مدل کاسنی

این محصول به دلیل ترکیب خاص خود به کاهش آکنه هورمونی و اختلالات کبدی کمک می کند. همچنین به لطف ترکیبات آنتی اکسیدانی از پوست در برابر رادیکال های آزاد و تشعشعات مضر محافظت می کند.

تونر پاک کننده نوتروژنا

این تونر با خاصیت پاک کنندگی عمیق خود، منافذ پوست را کاملا تمیز می کند و به کاهش جوش های سرسیاه و سرسفید و آکنه کمک می کند. همچنین بدن را عمیقا آبرسانی می کند و در نتیجه پوستی تمیز و شاداب دارد.

من فاطمه حبشی، متخصص و مدرس زیبایی پوست و مو هستم و از شما بابت خواندن این مقاله سپاسگزارم. برای آموزش بیشتر می توانید به دوره مراقبت از پوست آکادمی فلدورا مراجعه کنید.

تونر صورت چیست؟ (مدل های زیادی از بهترین تونرهای روشن کننده پوست)